التجارة الإلكترونية والبیع المباشر
تجارت الکترونیکی، همانطور که از عنوان آن مشخص است شیوه نوین تجارت بر پایه بهکارگیری زیرساختهای الکترونیک است. تجارت الکترونیک در اواخر سال 1970 میلادی با ظهور فناوری تبادل الکترونیکی اطلاعات و انتقال الکترونیکی سرمایه به دنیا معرفی شد اما شکل کنونی آن در سال ۱۹۹۱ پدید آمد. تجارت الکترونیکی که برای آسانسازی معاملات اقتصادی بهصورت الکترونیک ایجاد شده بود به شرکتها و سازمانها امکان میداد اسناد الکترونیکی خود (مانند سفارشهای خرید، فاکتورها و رسیدها) را بهصورت الکترونیکی دریافت یا ارسال کنند. در دهه ۱۹۸۰ رشد و پذیرش کارت اعتباری، ماشینهای تحویل و پرداخت خودکار و تلفنبانک منجر به بلوغ و شکلگیری تجارت الکترونیک شد. از آن زمان هزاران هزار کسبوکار و تجارت خواسته یا ناخواسته وارد این نوع از تجارت شدهاند و بر اساس آن تکنولوژیهای بیشماری متولد شده است. امروزه تصور جهانی بدون تجارت الکترونیکی تقریباً غیرممکن است.
در روشهای فروش و توزیع واسطهای، عمدهفروشان و خردهفروشان با دریافت سود و هزینههای خود از تولیدکننده، وظیفه توزیع و فروش محصولات (کالا یا خدمات) را بر عهده میگیرند. در روش فروش مستقیم، با حذف واسطهها محصول بهصورت مستقیم به دست مصرفکننده نهایی میرسد که علاوه بر مصرف، میتواند فروشنده آن محصول نیز باشد.
فروشندگان در فروش مستقیم برای ترویج و فروش محصولات خود از بازاریابی چهره به چهره و یا گردهماییهای دوستانه و خانوادگی بهره میبرند. در این روش نیاز به سرمایهگذاری اولیه به حداقل رسیده و هر فرد قادر خواهند بود با خرید محصولات مورد نظر به تعداد دلخواه، به فروش آنها بپردازد. در مقابل تولیدکننده نیز به ازای فروش محصولات خود به فروشندگان پاداش میدهد. بهاینترتیب هزینههای توزیع و فروش واسطهها حذفشده و بخشی از سود ناشی از آن به مصرفکنندگان نهایی پرداخت میشود.
التجارة الإلكترونية والبیع المباشر
1439/06/10
تكون فعاليات التسويق الشبكي لشركة مرواريد بنبه ريز كمنظمة قانونية مستقلة ، و لديها ترخيص للحصول على التسويق الشبكي وفقًا للائحة الداخلية للمادة 87 من قانون النقابات العمالية. وليس لهذه الشركة أي علاقة بأجهزة ومؤسسات حكومية وغير حكومية وأمنية.